Tour de Synnfjell 2018

Publisert: 04.08.2018 02:36:00 - Forfatter: Sjur Berge

Tour de Synnfjell blir i år arrangert for 11. gang 17. – 19. august. Arrangementet forgår over tre dager på Bruflat, Gamlestølen og Torpa. På fredag ettermiddag er det rulleskiprolog i fristil på Bruflat. Lørdag er det motbakkeløp fra Gamlestølen og opp til toppen av Synnfjellet – Spåtind. Søndag er det skiathlon i Torpa, med målgang ved Spåtind Sport Hotell. Søndag arrangeres det også konkurranser for barn under 16 år.
Påmelding: Online påmelding på skiforbundets hjemmeside med frist 14. august.

Startkontigent: Prolog kr 100, motbakkeløp aktive kr 200, trim motbakkeløp kr 100, mosjon motbakkeløp kr 50, skiathlon jr./sr./stafett kr 300, skiathlon 11-16 år kr 200. Etteranmelding kr 50 pr arrangement.
Distanser: Prolog: 2 – 5 km avhengig av klasse, Motbakkeløp: ca. 8 km, Skiathlon: 26 km, Skiathlon 11-16 år 12 km .

Rennkontor: Prolog: gamle kommunehuset, motbakkeløp: Gamlestølen turistsenter, Skiathlon: Torpa skytterhus

Start: Prolog kl. 18.00. Motbakkeløp mosjon (med tidtaking) samt aktive 11-16 år kl. 10.30, aktive jr./sr kl. 11.30, trim (uten tidtaking) start mellom kl. 09.00-10.00. Skiathlon jr./sr./stafett kl. 11.00, Skiathlon 11-16 år kl. 11.00.

Start- og resultatliste, samt mer info om arrangementet: www.synnfjell-arrangementer.no
Premiering: Følger skiforbundets regler for premiering på det enkelte arrangement. Sammenlagt premie for alle dager er i klasse 15-16: 1. premie Madshus ski, 2. premie Swix staver, 3 premie smøreprodukter fra Vauhti,  klasse 17 – 20: 1. premie Madshus ski, 2. premie Swix staver, 3 premie smøreprodukter fra Vauhti, klasse senior: 1. premie kr 3000. 2 premie kr 2000, 3 premie kr 1000.

Dusj/garderobe: Det er dessverre ingen garderobemuligheter på dag 1, men det er begrensede dusjmuligheter på dag 2 og 3.

Synnfjell Arrangementer